Smaak van het Noorden

Sascha Bouwknegt en Gijs Raat zijn de drijvende krachten van de Smaak van het Noorden. Al jaren zijn ze te vinden op verschillende en vaak uitdagende locaties.

Samen met hun team presenteren ze heerlijke gerechten en zorgen dat de gasten het aan niets ontbreekt.
De naam de Smaak van het Noorden is geen toeval. Smaak staat voor alles wat ze doen, en letterlijk voor de maaltijden die worden bereid. Waar gewenst en mogelijk worden bijzondere en (h)eerlijke producten uit het Noorden gebruikt, producten met een verhaal. Een verhaal dat altijd gaat over de kennis en de passie van de mensen die ze maken.

Sascha merkt de laatste jaren een verschuiving op.
Ze vertelt ‘Als cateraar komen we op veel verschillende locaties en bereiken we een grote groep mensen in de regio Groningen, Friesland en Drenthe. We zijn specialist in het bedenken van goedlopende programma’s voor logistiek ingewikkelde locaties, thema’s en doelen. Daarbij is een speciale wens op het gebied van allergieën, intoleranties en diëten aan ons toevertrouwd. Vlees of geen vlees, zuivel of niet, in overleg kunnen we veel.
Sinds twee jaar merken we een verandering bij onze gasten. Waar eerst de voorkeur uitging naar variaties in vleesgerechten, is de behoefte naar een gevarieerd aanbod in groenten aanzienlijk toegenomen. Deze ontwikkeling zorgt ervoor dat we onze buffetten en gerechten op een andere manier invullen en nog meer variëren in groentebereidingen dan voorheen.’

De verbinding met HANNN is ontstaan doordat De Smaak van het Noorden geïnspireerd raakte door de Blue Zones en de principes om ‘gezond oud te worden’. Sascha startte daarom in januari 2020 de ontwikkeling van een nieuwe lijn binnen de catering, waarbij plantaardige voeding de basis vormt en er meer gestuurd wordt op gezond blijven en weerstand opbouwen.

Deze lijn resulteerde in een nieuw project, ‘Sascha Serveert’ (vanaf april 2020): vers bereide bento maaltijden. Koelvers en aan huis bezorgd met als basis 500 gram groentegerechten, salades en rauwkost met daaromheen summier trage koolhydraten en volwaardige eiwitten. Bijvoorbeeld de box Brainfood, interessant voor bedrijven, waardoor het team de juiste ‘brandstof’ binnenkrijgt om alles uit de dag te halen.

Sascha: ‘Persoonlijk ben ik overtuigd van de Blue Zone principes, echter, hoe maak ik als ambitieuze ondernemer mijn ‘eigen Blue Zone’?  Die vraag staat voor mij centraal en in die zoektocht hoop ik inspirerende mensen te ontmoeten maar vooral, praktische oplossingen te vinden.

Website: www.saschaserveert.nl